Elevfordeling
Diversificeret landskab
Tabellerne nedenfor identificerer og besvarer
nogle af de mest almindelige spørgsmål om vores studerendes fordeling.
Fordeling - Piger / Drenge
Blandede kønsskoler er bedre og mere gavnlige for studerende. Studerende er unge, og skolen er det vigtigste sted, hvor de lærer og udvikler deres sociale færdigheder. Det er her de lærer at tilpasse sig forskellige typer miljøer, som de kan støde på nu og i fremtiden.
På en skole med blandet køn som AHI får eleverne lige muligheder for læring. Drenge og piger vil blive undervist og behandlet det samme uden kønspræference. Studerende bedømmes og evalueres på det arbejde, de afleverer, ikke på, hvad deres køn er. At arbejde sammen i klasseværelset og om lektieopgaver giver drenge og piger mulighed for at lære af hinanden intellektuelt såvel som socialt
Klasse
Piger
Drenge
TOTAL
Klasse 0
0
0
0
Klasse 1
0
0
0
Klasse 2
0
0
0
Klasse 3
0
0
0
Klasse 4
0
0
0
Klasse 5
0
0
0
Klasse 6
0
0
0
Klasse 7
0
0
0
Klasse 8
0
0
0
Klasse 9
0
0
0
TOTAL
0
0
0
Sidste opdatering: 05. september 2022
Co-education creates a feeling of comradeship. I advocate teaching both genders in the same institution without showing any discrimination.
Plato
Græsk Filosof
Fordeling - Nationalitet
Følgende tabel indeholder oplysninger om, hvor AHI-studerende kommer fra (deres nationalitet).
AHI er en specialskole, der har været en vigtig del af samtalen omkring skolemangfoldighed og integration i København.
Land | Klasse 0 | Klasse 1 | Klasse 2 | Klasse 3 | Klasse 4 | Klasse 5 | Klasse 6 | Klasse 7 | Klasse 8 | Klasse 9 | TOTAL | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Afghanistan | 0 | 0 | ||||||||||
Bosnien-Hercegovina | 0 | 0 | ||||||||||
Danmark | 0 | 0 | ||||||||||
Egypten | 0 | 0 | ||||||||||
Eritrea | 0 | 0 | ||||||||||
Etiopien | 0 | 0 | ||||||||||
Irak | 0 | 0 | ||||||||||
Iran | 0 | 0 | ||||||||||
Jordan | 0 | 0 | ||||||||||
Libanon | 0 | 0 | ||||||||||
Marokko | 0 | 0 | ||||||||||
Montenegro | 0 | 0 | ||||||||||
Pakistan | 0 | 0 | ||||||||||
Palæstina | 0 | 0 | ||||||||||
Somalia | 0 | 0 | ||||||||||
Sudan | 0 | 0 | ||||||||||
Türkiye | 0 | 0 | ||||||||||
TOTAL | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sidste opdatering: 05. september 2022
Fordeling - Kommune
Følgende tabel indeholder oplysninger om, hvor AHI-studerende kommer fra (deres bopæl).
En af de største overvejelser for mange forældre er, hvor langt væk hjemmefra de er villige til at sende deres børn i skole. AHI har været den rette pasform trods lange afstande.
Kommune
TOTAL ANTAL ELEVER
Albertslund
0
Ballerup
0
Brøndby
0
Frederiksberg
0
Gladsaxe
0
Glostrup
0
Greve
0
Herlev
0
Hvidovre
0
Høje-Tåstrup
0
København
0
Lyngby-Taarbæk
0
Rødovre
0
Tårnby
0
Vallensbæk
0
TOTAL
0
Sidste opdatering: 05. september 2022